کاربر گرامی ، شما به صورت مهمان وارد سایت شده اید . برای ورود به پنل کاربری اینجا کلیک کنید . (ورود به سایت )

اولین کنفرانس ملی حسگرهای فضایی- رادار روزنه مصنوعی و سنجش از راه دور

در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط پژوهشکده مکانیک شیراز در شهر شیراز برگزار گردید.این همایش تحت حمایت سیویلیکا بوده است و به محض اتمام مراحل نمایه سازی، مقالات آن از طریق همین پایگاه منتشر خواهد شد.

حوزه های تحت پوشش: علوم فیزیکی و مهندسی ، انرژی الکتریکی ، هوش مصنوعی ، علوم هوافضا ، مهندسی برق و الکترونیک ، نجوم، اخترفیزیک و علوم فضایی (عمومی)

برگزار کننده: پژوهشکده مکانیک شیراز

شهر برگزاری: شیراز

یکی از پیش‌ نیازهای برنامه‌ریزی جهت توسعه فناوری‌های راهبردی، شناسایی و ارزیابی از سطح فناوری­ها­، ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های دیگر در این حوزه است. در این راستا با توجه به وظیفه محوله به پژوهشکده مکانیک شیراز در حوزه حسگرهای فضائی، این پژوهشکده با حمایت معاونت کاربرد سازمان و با همکاری دانشکده برق و کامپوتر دانشگاه شیراز اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی حسگرهای فضایی- رادار روزنه مصنوعی و سنجش از راه دور در روزهای 18و 19 اردیبهشت 1392 نموده است.

محورهای کنفرانس:

- حسگرهای تعیین موقعیت و وضعیت در فضا:
حسگرهای ره یاب ستاره، افق زمین، حسگر خورشید، مگنومیتر، سیستمهای مبتنی بر ناوبری اینرسیایی و موقعیت یابی جهانی و رنجینگ در حوزه¬های ارائه و یا بهینه سازی الگوریتم، ساخت، شبیه سازی، همجوشی داده ها و ...

- رادار دهانه مصنوعی:
سیستم های سار هواپایه و فضاپایه، تکنولوژی اجزای رادار سار شامل آنتن، فرستنده و گیرنده، پردازنده، پردازش سیگنال سار، کاربردهای سار، قطبیت سنجی، تداخل سنجی و یا سایر مفاهیم جدید در حوزه رادار روزنه مصنوعی و ....

- سنجش از راه دور:
حسگرهای مورد نیاز در سنجش از را دور، پردازش تصویر، تصاویر چند طیفی و ابر طیفی و ...

- سنسورهای علائم حیات
بیوسنسورها و کاربرد آنها در فضا- پردازش سیگنال- مسائل خاص در کاربرد سنسورهای در فضا و ... 



256
0
 
0
لینک کوتاه: